sâmbătă, aprilie 17, 2010

Intalnirea mea cu David Randall


Multi nu stiu cine este David Randall.





Randall a fost pentru mine, un mentor virtual. Am citit cartea lui "The Universal journalist", de cel putin patru ori. Si am luat-o cu mine, la Roma. Nu mi-am inchipuit ca pe volumul cu sublinieri, comentarii facute cu creionul si "urechi" pe paginile cele mai interesante, voi avea intr-o zi autograful autorului.

Acum doua-trei saptamani am gasit un articol semnat de Randall in revista "Internazionale", despre imigranti si cronica neagra. Asa am aflat ca Randall vizitase Italia pentru o conferinta pe care a sustinut-o la Ferrara. Si am mai aflat ca nu peste mult timp, pe 15 aprilie, urma sa fie la Marino, langa Roma. Am reusit sa ma inscriu la seminarul organizat de "Redattore sociale", la care urma sa intervina si David Randall.

Am ajuns cu o ora si jumatate intarziere ( vina autocarelor Cotral!), petrecute intr-o placuta companie, cu o colega de la Repubblica (cu un trecut la cronica neagra!) victima, si ea, a Cotralului.

Credeam ca am ajuns doar cu cateva minute inainte de interventia lui Randall, prevazuta pentru 11,30. Dar seminarul incepuse mai tarziu, si in sala nu mai era un loc liber. Pana la urma, organizatorii ne-au adus cate un scaun, aproape de iesire. Am incercat sa-l recunosc pe Randall pe podiumul indepartat, dar nu l-am identificat.

La doar un metru in spatele meu, langa iesirea din sala, singur... cu un carnet de notite in fata, era el. Nu voiam sa-l deranjez, mi se parea ca urmareste in casti discursul organizatorilor. Dar pana la urma, am profitat de o minuscula pauza pentru a-l aborda, cu pretextul unui autograf pe editia romaneasca a "Jurnalistului universal". I-am solicitat un interviu..si .. a acceptat. A plecat, cred, de la simpozion, imediat dupa ce si-a terminat discursul, in aplauzele a peste 160 de ziaristi si aspiranti ziaristi.

Iar eu am ramas cu un autograf, o adresa de email si ...un interviu.
(In curand pe HotNews.ro)

Despre interventia lui David Randall la Marino:
http://mediablog.corriere.it/2010/04/formare_giornalisti_piu_bravi.html

Niciun comentariu: